Nebuchadnezzar – česká budovatelská strategie ze staré školy

V dobách videoherního starověku na konci 90. let vyšla budovatelská strategie, která si podmanila mnohé. Studio Impressions Games vydalo Pharaoh. Na pevných základech třetího Caesara stála hra, kterou pamětníci čas od času zapnou i dnes. Proč? Protože přes všechnu grafickou zastaralost ubral zub času jen málo na hratelnosti. Stále se jedná o jednu z nejlepších her svého žánru, kterého se nám dnes dostává jako šafránu.

Žánr budovatelských strategií se pomalu smrskává na různé variace Sim City, nebo více či méně uhozených zábavních parků. Historické strategie pak v drtivé většině zastupují hry veskrze válečné. A i když třeba série Total War patří k tomu nejlepšímu v dané kategorii, ne všichni chtějí komandovat vojska a dobývat svět. Proto se hráči vrací ke stařičkým strategiím preferujícím stavbu vlastní metropole před dobytím souseda.

Pražské studio Nepos Games se bude snažit vyplnit díru na trhu svou prvotinou – Nebuchadnezzarem, mezopotámským nástupcem legendárního Faraona. Nenechte se zmást klasickou 2D izometrickou grafikou, hra nebude jen kopírovat principy předchozích titulů, ale nabídne vlastní pohled na historickou strategii včetně mnoha zajímavých novinek v hratelnosti.

Zkušení harcovníci se mohou těšit na komplexní správu surovin a jejich logistiku, kdy mají mít vše ve svých rukou, nováčci pak budou ušetřeni mnohdy frustrujících přírodních pohrom či nutnosti kontrolovat budovy statikem, aby nedošlo k jejich zřícení. Zajímavým spestřením je eliminace zažitých klišé jako fixní dosah produkčních budov. V Nebuchadnezzarovi bude možné dopravovat např. vodu mimo dosah budov pomocí nosičů a plánovat jim tak cestu k žiznivým obyvatelům Mezopotámie. Hráči tak budou muset dávat pozor na to, aby byly všechny domy včas zásobovány.

Propracovaná má být rovněž historická kampaň o 16 misích, která mapuje dobu od původního osidlování Mezopotámie až po dobytí Babylonu Peršany v 6. století našeho letopočtu. Architekty potěší možnost stavby vlastních velkolepých monumentů z modulárních součástí. Hra nabídne také podporu modů již od samého začátku. Česká lokalizace je potvrzena a již zalistována na Steamu.

Hra vyjde 17. února na PC a Linux.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*