Žánr simulátorů života prakticky založil game designér Will Wright, když v roce 1989 vydal SimCity a v roce 2000, kdy vydal první The Sims, tehdy ještě ve své firmě Maxis (nyní vlastněné EA). The Sims byla absolutní novinka a předtím neviděný herní systém, který učaroval nejednomu hráči i hráčce na přelomu tisíciletí. Tak hru hodnotila i soudobá světová a česká média.
Pro účely této recenze zcela postačí konstatování, že The Sims je nesmírně originální, dalo by se říci revoluční hra, která navíc oplývá fantastickým technickým zpracováním a výborně zvládnutým ovládáním.
Andrej Čírtek, iDnes.cz: https://www.idnes.cz/hry/recenze/the-sims-zivot-ve-virtualni-realite.A000228_thesims_bw
Brzy ale bude mít Electronic Arts konkurenci v podobě připravované hry Paralives. Ta je ve vývoji od roku 2019 a oznámena byla na veletrhu E3 2021. Hru vyvíjí nezávislé studio Paralives a zatím by měla vyjít na PC a Mac, ač datum releasu zatím nebylo zveřejněno.
Ukázky hratelnosti z Paralives okamžitě vyvolaly srovnání s The Sims. Vývojáři se tomuto srovnání nevyhýbají a uvádějí tuto herní sérii jako hlavní zdroj inspirace. Paralives se na rozdíl od The Sims 4 vrátí k otevřenému světu, který poslední verze The Sims k nevoli hráčů odstranila.
Hra se zaměří na detailnější možnosti konfigurace postav či předmětů a jejich umístění ve světě. Podle vývojářů má hra tak nabízet svobodnější gameplay. Co se týče vlastního života „simíků“, hra se výrazně inspiruje u The Sims a tam výrazný odklon neočekáváme.
Detailní informace o Paralives naleznete na Steamu, zprávy z první ruky přímo od vývojářů jsou pak na Twitteru nebo Facebooku.
Buďte první kdo přidá komentář