V připravovaném Blockbuster Inc. budeme stavět filmové studio ve stylu The Movies

Manažerskou strategii, ve které můžeme vybudovat vlastní filmové studio, jsme, pokud vynecháme hříčku Hollywood Tycoon, naposled viděli v roce 2005, kdy Peter Molyneux vydal se studiem Lionhead hru The Movies. Hráč se vžil do role manažera a měl za úkol zajistit veškerý provoz od stavby ateliérů, najímání pracovníků (herce, scénáristy, uklízeče aj.), až po produkci samotných snímků. Nejprve se jednalo o němé filmy, jak šel čas, přidávaly se nové technologie a možnosti. Letos by mělo dlouhé čekání na pokračovatele skončit, protože má vyjít titul Blockbuster Inc. od nezávislých vývojářů ze Super Sly Fox.

Blockbuster Inc. podobně jako jeho předchůdce začne v éře němého filmu, konkrétně v roce 1920 a s každou nastupující dekádou přibudou nové technologické možnosti. Studio tak bude muset držet krok s dobou, aby nezaostávalo a nebylo v tisku kritizováno hnidopišskými recenzenty.

Proces výroby filmu či televizního pořadu si bere inspiraci ze zmíněných The Movies. V první fázi je potřeba postavit ateliéry a najmout herce, scénáristy, režiséra a producenta. Každá postava má mít náhodně generovaný set vlastností, čímž má být zařízen vždy trochu odlišný výsledek a různé předpoklady pro konkrétní druhy pořadů.

Autoři slibují systém snadného plánování a stavění včetně možnosti klonovat již navržené místnosti. Současně bude nutné plánovat silnice i inženýrské sítě.

Po stavbě základního zázemí a nájmu pracovníků bude hráč v přehledné tabulce vybírat konkrétní parametry díladruh (film/pořad), žánr, téma, budget a cílovou skupinu diváků (souvisí s věkovým omezením). Poté musí hráč a vybrat producenta a scénáristy. Zde se vyplatí přihlédnout k silným a slabým stránkám jednotlivých pracovníků, aby byl výsledný snímek co nejlepší. Nakonec ještě upravit posuvníky atributů pořadu (krvavost, dialogy, akce apod.) a scénáristé se můžou pustit do práce.

V další sekci příprav je výběr konkrétních ateliérů, kde se má natáčet. Místa by měla být v souladu s vybraným žánrem a tématem. Poté je ještě potřebné vybrat co nejlepší techniku poplatnou dané době vzniku díla pro zajištění co nejlepší audiovizuální kvality.

Nakonec následuje výběr herců do konkrétních rolí, přiřazení kaskadérů, jsou-li potřeba, a výběr režiséra. Schopnosti postav mají významně promluvit do podoby výsledného produktu. O herce je potřeba se patřičně starat v závislosti na jejich „úrovni slávy“ (Fame Level). Známější herci budou vyžadovat vyšší komfort a tím pádem i vyšší náklady pro filmaře. Na oplátku však přilákají více diváků. Schopnosti najatých herců pak bude možné také vylepšovat najímáním učitelů.

Zbytek gameplaye se jeví jako klasický tycoon, tedy management zdrojů, reagování na náhlé události a snaha udržet se v černých číslech a postupně růst a stát se nejúspěšnějším podnikatelem v oboru. V pozdních fázích hry přibude také nakupování konkurenčních studií.

Vývojáři vydávají devlog na Youtube kanálu Blockbuster Inc., kde se máme o hře brzy dozvědět více informací. Rádi bychom ve hře viděli i možnost napsat a natočit vlastní snímek tak, jako to bylo v původním The Movies a restartovat tak dříve populární žánr machinima (jako byl např. krátkometrážní film v engine The Movies The French Democracy). Na detaily si ale budeme muset ještě počkat, stejně jako na datum vydání a platformy.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*