Broken Sword obdrží plnotučné pokračování a remaster jedničky

Dvojice hlavních protagonistů Američan George Stobbard a francouzská novinářka Nicole Collard se poprvé setkali v roce 1996, kdy vyšel první díl adventurní série Broken Sword, jež definovala žánr na dekádu dopředu a stala se kultem. Jednalo se o klasickou point and click adventuru s výbornou dvourozměrnou grafikou a zajímavým detektivním příběhem o hledání pokladu Templářů.

George a Nicole jsou ústředními postavami celkem pěti titulů Broken Sword, avšak pouze první dva díly jsou považovány za klasiku. Hráčům od třetího dílu vadil příklon k třetímu rozměru, jenž byl na počátku tisíciletí populární, avšak technicky nevyspělý, nedokázal tak navodit tu správnou atmosféru a prokreslení detailů. Hra se navíc začala přizpůsobovat konzolím i z hlediska ovládání a zakomponovala kromě klasického klikání myší i někdy neohrabané ovládání klávesami.

2D na steroidech

Šestý díl populární adventury se proto vrátí ke kořenům hratelnosti a opět předvede ručně malovaná pozadí jednotlivých obrazovek v duchu prvních dvou dílů. Studio se k ručně malovaným lokacím vrátilo už v pátém dílu nazvaném The Serpent’s Curse a sklidilo kladné ohlasy od hráčů, kteří si na trojrozměrné lokace předchozích dvou dílů nezvykli. Charles Cecil na Gamescomu prozradil, že ručně malované lokace jsou následně převedeny do 3D tak, aby byla zachována klasická estetika, ale hra působila více filmově, a to až ve 4K rozlišení. Bude se tak snažit přinést to nejlepší z obou světů. Autoři grafický styl nazývají Super 2D.

Zpátky do minulosti

Podobně jako u předchozích dílů, budeme i v šestém vydání pátrat po stopách zapomenutých pokladů a tajných spiknutí. Ústředním motivem má být jakýsi prastarý manuskript. Zatímco v prvním dílu hráli prim Templáři, v šestém Broken Swordu to budou kataři, středověké heretické náboženské hnutí. Proti katarům, též albigenským, byla Papežem Inocencem III. dokonce vedená křížová výprava. V Broken Sword 6 jsou kataři vykresleni jako ochránci tajemného grálu, měl mít co dočinění s krví Ježíše Krista. Není divu, že se papeži jejich působení zejména ve Francii a Itálii nelíbilo. O získání grálu měl mít později zájem i říšský vůdce SS Heinrich Himmler. Nepřítel je tedy jasný a úkol také – zabránit třetí říši získat grál, ať je to, cokoli. Hlavní hrdina bude mít díky části grálu schopnost cestovat časem do minulosti i budoucnosti. Máme být i svědky alternativní budoucnosti, kde uvidíme nacistickou hrozbu v případě našeho neúspěchu. Polda 4 hadr!

Máme tu tedy historický mýtus, tajemný poklad, nacistické nebezpečí a cestování časem. Je to originální? Vůbec ne! Chceme to hrát teď hned? To si pište! Broken Sword: The Parzival’s Stone vychází někdy letos.

Remaster

Jako bonus si pro nás studio Revolution Software přichystali lahůdku – remaster prvního dílu ve 4K! Čistokrevná ručně kreslená 2D grafika převedena do vysokého rozlišení bere dech. Při sledování ukázek nevidíte rozdíl, ale při zapnuté původní grafiky se naplno obnaží shovívavá nostalgie, díky které si hry pamatujeme tak nějak hezčí. Chválíme autory, že se jedná o vylepšení původního dílu, nikoli pozdějšího Director’s Cutu, který přidával zbytečné herní pasáže a hra tak ztrácela tempo.

Remaster jedničky máme očekávat v prvním kvartálu 2024 a Charles Cecil nezavrhuje ani remaster druhého dílu, pokud bude mít Broken Sword Shadow of the Templars: Reforged úspěch.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*