Adventura Plot of the Druid připomene Terryho Pratchetta

Yakir Israel, zakladatel a šéf Adventure4Life Studios, má za sebou úspěšný Kickstarter se svou první komerční adventurou Plot of the Druid. Hra byla na Kickstarter poprvé uvedena v roce 2021 a díky podpoře fanoušků vybral autor přes 32 tisíc dolarů. Vybraná částka umožnila hru vydat v sedmi jazycích a v angličtině také plně nadabovat veškeré konverzace. V prosinci loňského roku přidali autoři další jazyky včetně češtiny, v prologu ale aktuálně čeština chybí.

Zavržený druidský učedník se vydává na výpravu, aby zabránil zkáze světa.

Hlavním hrdinou je učedník Jase, který sice chce být druidem, ale studium mu tolik nevoní. Rozhodne se tedy své závěrečné testy vyřešit zkratkou – krádeží léčivého lektvaru. Tak začíná prolog Nightwatch, který je volně ke stažení na Steamu a funguje jako demo.

Na první pohled zaujme inspirace klasickými adventurami od LucasArts nebo Sierry. Jedná se o klasickou 2D point-and-click adventuru, prim tak budou hrát dialogy, prozkoumávání a sbírání předmětů, jejich logické používání nebo řešení zapeklitých hádanek. Grafika je ručně kreslená a poměrně detailní, hlavně co se týče animací postav. Ovládání je podobné starým adventurám. Byť hra nenabízí klasické menu se všemi možnými interakcemi (podívej, seber, použij, promluv…), každý aktivní předmět lze nejen prozkoumat nebo použít, možností interakce je více. Hra se tak odklání od moderního schématu „levý klik použít/sebrat, pravý klik podívat“. Přesto jsou interakce s objekty omezeny jen na ty logické, nedostavuje se tak paralýza možností, kterou jsem zažíval třeba u Indiana Jonese z počátku devadesátek. Některé moderní zjednodušující prvky se do hry přece jen dostaly. Jedním tlačítkem je možné zobrazit aktivní předměty, čímž se vyhneme pixel huntingu. Hra nabízí také volbu ze dvou obtížností, v té jednodušší jsou vynechány některé hlavolamy. Pro mladší publikum možná vhodné, ale pro ostřílené adventuristy nebude lehká obtížnost vůbec relevantní. Hlavolamy jsou přece důležitou součástí žánru!

Hra poměrně záhy v prologu představuje velice zajímavou a neotřelou mechaniku – možnost proměnit se v mývala. Tato schopnost umožňuje Jasovi využít lepšího čichu a rozšířených možností pohybu díky šplhání, avšak zároveň znemožňuje používat inventář. Mezi formami lze volně přepínat a musím říci, že se mi toto kreativní myšlení velice líbí! Autor slibuje možnosti různého řešení situací a více dostupných zvířecích forem v navazujících kapitolách. Zjednodušení na jedné straně tak může být vybalancováno rozšířenými možnostmi průchodu hrou.

Dialogy jsou slušně nadabované a snaží se o britský humor ne nepodobný Pratchettově Zeměploše, na kterou se hra tu a tam odkazuje. Třeba ikonou deníku, který drží orangutan, knihovník Neviditelné univerzity. Jestli je humor britský nebo suchý, to nechám na každém z vás, každopádně mně vtipný přišel, ale jsem si vědom toho, že tady se budou názory rozcházet. Autor sám zmiňuje adventury Discworld a Simon the Sorcerer jako hlavní inspiraci.

Hra vychází po kapitolách, aktuálně je k dispozici prolog a dvě kapitoly. Těšit se můžeme na další tři, které završí Jasův příběh. K dispozici je verze pro Windows, Mac i Linux a v early accessu je možné zakoupit hru za 12,49 €. Fanouškům point-and-click adventur doporučuji si bezplatný prolog vyzkoušet. Zabaví zhruba na hodinku a prozradí, jestli se na plnou hru těšit nebo ne. Já mám nevážné fantasy rád, takže se těším moc!

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*