Point-and-click adventury jsou vděčným tématem pro nezávislé vývojáře nejen pro svou relativní nenáročnost na vývoj. Moderní softwary umožňují autorům vytvářet hry poměrně jednoduše, ale to neznamená nutně, že by se mělo jednat o špatné tituly. Připomeňme např. sérii Deponia, jež vytvořilo studio Daedalic v programu Visionaire. Stejný engine používá i Themis Tantalakis ve své prvotině The Mystery of Purple Peacock.
Mohl bys prosím nejprve představit sebe a studio, odkud jsi a jak ses dostal k programování?
Jmenuji se Themis a pocházím z Řecka. Abych byl upřímný, programování se až tak moc nevěnuji. K vývoji své hry jsem použil Visionaire Engine Studio. Ve hře používám několik skriptů, které mi velkoryse poskytla komunita Visionaire Studio na Discordu, a upravil jsem je tak, aby vyhovovaly specifickým požadavkům mé hry. Tradičnímu programování jsem se však příliš nedostal.
Máš za sebou nějaké další tituly?
The Mystery of the Purple Peacock je vlastně moje prvotina.
Proč právě point and click adventura?
Adventury jsou mým nejoblíbenějším žánrem už od mých devíti let. Vše začalo, když jsem poprvé hrál hry jako Maniac Mansion, Zak McKracken a King’s Quest 3. Odmalička jsem chtěl vytvořit vlastní adventuru, ale vrhl jsem se na to až teď!
Bereš si inspiraci z jiných her nebo popkultury? Název mi připomněl Růžového pantera.
No, to asi kvůli hudbě v úvodu hry, která skutečně připomíná soundtrack Růžového pantera! Hlavními zdroji mé inspirace pro příběh hry však byly dva filmy: Devátá brána s Johnnym Deppem v hlavní roli a Nejvyšší nabídka režiséra Giuseppe Tornatoreho. Jméno hlavního hrdiny hry Virgil Russ je vlastně spojením skutečného a fiktivního jména hlavního hrdiny filmu: Jeffrey Russ a Virgil Oldman.
Jaké dobrodružství můžeme očekávat? Vtipné, temné, detektivní…
Na The Mystery of the Purple Peacock bych rád pohlížel jako na detektivní hru s několika veselými prvky, které se tu a tam objeví.
Vypravěčský styl traileru byl skvělý a připomněl mi adventuru Runaway. Můžeš prozradit něco o příběhu?
Abych byl upřímný, při tvorbě traileru jsem chtěl, aby na diváky působil jako film noire. Příběh Mystery of the purple peacock pojednává o čtyřicetiletém starožitníkovi Virgilu Russovi. Russ je najat tajemným panem Porterem, aby našel vzácnou známku, na které je vyobrazen fialový páv. Proto Russ podle instrukcí, které dostává od pana Portera, navštíví městečko Eugene Grove, aby tuto vzácnou známku našel. Tam komunikuje s místními obyvateli, přičemž se snaží známku vypátrat. Naváže přitom několik zajímavých známostí a vyřeší záhadu.
Běžným prvkem v point and click adventurách jsou hádanky. Implementoval jsi nějaké?
Hádanky ve hře odpovídají očekávání adventury. Hráči se setkají s hádankami zahrnujícími interakce mezi předměty v inventáři a objekty na scéně nebo herními postavami, budou také získávat cenné informace od postav a strategicky je uplatňovat při rozhovorech a tak podobně. Hráči budou muset být všímaví, vybavovat si viděné předměty z různých míst a věnovat pozornost poznámkám, které herní postavy pronášejí o sobě navzájem. Žádné posunovací rébusy se však neobjeví!
Co se týče těch posunovacích hádanek, nehodilo se ti to do příběhu, nebo jsi je neimplementoval z jiného důvodu?
Posunovací rébusy jsem zmínil jen z legrace. Setkávám se s mnoha komentáři hráčů point-and-click her, kteří je nesnášejí! Upřímně řečeno, nemyslím si, že by měly v příběhu své místo. Já je také nemám moc rád, dávám přednost tradičním hádankám, které zahrnují kombinování předmětů, rozhovory s postavami, prozkoumávání lokací a tak podobně.
Kolik obrazovek bude hra obsahovat a kolik hodin zabere?
Přibližně 25 až 30 obrazovek včetně obrazovek z pohledu první osoby, kde si hlavní hrdina zblízka prohlíží některé police, fotografie a tak. Věřím, že pokud se hráč rozhodne prozkoumat každý předmět ve hře a promluvit si se všemi postavami o všem možném, tedy nenechá kámen na kameni, zabere mu dohrání přibližně 4 až 5 hodin. To samozřejmě závisí na tom, kolik času věnuje řešení hádanek.
Můžeš prozradit víc o použitém herním enginu?
Jak jsem zmínil, použil jsem Visionaire Studio. Je to výjimečný engine určený pro vývoj point-and-click adventur. Byl použit pro známé hry žánru, jako jsou Deponia, Chains of Satinav, Night of the Rabbit, Edna and Harvey a další.
Pokud by chtěl někdo zkusit vyvíjet adventury ve Visionaire Studiu, kde začít?
Stačí navštívit webové stránky na adrese www.visionaire-studio.net/, kde si můžete stáhnout bezplatnou verzi enginu a experimentovat.
Sledoval jsi nějaké zajímavé návody, o které by ses mohl podělit s našimi čtenáři a vyzkoušel jsi i nějaký jiný engine pro adventury?
Na YouTube je několik tutoriálů, díky kterým se lze s uživatelským rozhraním Visionaire Studia seznámit. Samozřejmě to bude vyžadovat spoustu pokusů a omylů, než budete moci vyvinout hru podle svých představ!
V minulosti jsem vyzkoušel Unity a Adventure Game Studio. Důvodem, proč jsem si vybral Visionaire, je upřímně řečeno jeho uživatelské rozhraní. Tak nějak se mi zdálo jednodušší než Unity a přívětivější než AGS. Samozřejmě, že oproti výše zmíněným enginům má i své nevýhody, ale teprve vyzkoušením všech se člověk může rozhodnout, co mu vyhovuje nejvíce.
Grafiku jsi dělal sám?
Ne. Grafiku pozadí jsem vytvořil já v MidJourney V4, ale před vydáním hry ji pravděpodobně překreslí grafik. Design postav a animace také dělal grafik.
Jsou postavy plně dabované?
Rád bych měl plnohodnotně namluvené postavy, ale zatím ne. Je to popravdě věc rozpočtu. Nezapomeňte, že hru vyvíjím sám. Hra je však stále ve fázi betaverze a chybí jí vydavatel. Takže kdo ví, při troše štěstí bude plná verze hry obsahovat i dabing.
Viděl jsem, že máš hudebního skladatele, který pracuje na soundtracku. Kolik skladeb můžeme očekávat?
Ano, spolupracuji se svým dobrým kamarádem Panosem Doukasem. Je to vynikající hudební skladatel, ale nikdy před The mystery of the Purple Peacock herní hudbu neskládal. Myslím, že odvedl vynikající práci! Byl velmi vstřícný a nabídl mi pro hru asi 10 skladeb, každou pro konkrétní herní lokaci.
Jak dlouho hru vyvíjíš a kdy ji plánuješ vydat?
Hru jsem začal vyvíjet v lednu 2023. V současné době sice nemohu uvést přesné datum vydání.
Na jaké platformy se hra The Mystery of the Purple Peacock dostane?
Určitě Windows, s největší pravděpodobností OSX a Linux.
Jaká je očekávaná cenovka?
Na tuto otázku teď upřímně nedokážu odpovědět. Bude to záviset na různých věcech, např. na obsazení dabérů, zařazení více jazyků než jen angličtiny pro titulky ve hře a tak dále.
Vydáš hru i v případě, že nenajdeš vydavatele?
Vyvinout a vydat vlastní hru byl jeden z mých dětských snů! Teď, když je hra téměř hotová, udělám vše pro to, abych ji vydal, ať už s vydavatelem, nebo bez něj.
Kde mohou fanoušci sledovat novinky o hře?
Můžete navštívit stránku hry na Facebooku.
Máš nějaké plány vyvíjet další hry?
Je předčasné o tom mluvit. Bude to hodně záviset na mých celkových zkušenostech s prvotinou. Mám v hlavě několik příběhů a scénářů, které se hlavního hrdiny této hry týkají, ale nejsou dokončené. Jak jsem řekl, na takové plány je ještě brzy.
Chceš zmínit ještě něco, co zatím nepadlo?
Otázek bylo dostatek, abych mohl hru představit, moc děkuji! Upřímně doufám, že se z Mystery of Purple Peacock vyklube zábavná a pro fanoušky adventur zajímavá hra!
Moc děkuji za odpovědi.
Já moc děkuji za zájem o mou hru! Pro nezávislého vývojáře, jako jsem já, to opravdu hodně znamená!
Buďte první kdo přidá komentář