Brněnští Madfinger Games vznikli v roce 2010, avšak členové studia ještě předtím pracovali na titulech jako Mafia, Vietcong nebo Hidden & Dangerous 2. Madfinger prosluli celosvětově jako vývojáři mobilních her, zejména díky jejich Shadowgunu z roku 2011 a first person zombie střílečce Dead Trigger, která vyšla o rok později. Až dosud využívalo studio technologii Unity, avšak s přechodem na velkou herní platformu změnili i engine, jejich nové FPS bude tak poháněné Unreal Enginem 5!
Prvním oznámením nové velké hry byla tiskový zpráva z ledna roku 2022. CEO Marek Rabas uvedl, že přechází na nový engine, aby mohli konkurovat nejlepším hrám na trhu, avšak na skoro dva roky se studio odmlčelo. V listopadu letošního roku vývojáři naservírovali první obrázky a trailer. Kořeny studia se v Gray Zone Warfare nezapřou. Trailer a první screenshoty ihned připomenou džungli Vietcongu, důraz na realismus pak pomrkává na kolegy z Bohemia Interactive. Novinka však nebude jen recyklátem starých českých vojenských simulací.
Gray Zone Warfare má být hardcore taktickou vojenskou simulací sázející na multiplayerové bitvy třech frakcí mezi sebou a počítačem ovládaných NPC. Steam popis se o žádném singleplayeru zatím nezmiňuje.
„Grey Zone Warfare je pohlcující taktická FPS s maximálním zaměřením na realismus. Připojte se k soukromé vojenské společnosti a procházejte se rozlehlým otevřeným světem sami nebo v četě. Přizpůsobte se svému okolí, používejte taktiku ve svůj prospěch a bojujte proti jiným hráčům a nepřátelům ovládaným umělou inteligencí.“
Madfinger Games
O co tu jde?
Jak je u multiplayerových stříleček zvykem, příběh hraje až druhé housle, pokud má vůbec smyčec. Hráči jsou uvedeni do fiktivního konfliktu. Po záhadných událostech na ostrově v jihovýchodní Asii evakuovala OSN většinu obyvatelstva a pověřila trojici soukromých vojenských dodavatelů prozkoumat oblast, odhalit její tajemství a přivézt jakékoli nalezené cennosti. Typy misí zatím vývojáři nepřiblížili.
Realismus
Na čem si Madfinger zakládají už od prvního oznámení je důraz na realismus. Každé rozhodnutí může být fatální, selhání v misi má znamenat ztrátu veškerého vybavení a postupu. Strach o nabitý loot tak má utužit spolupráci mezi hráči a taktický postup vpřed. Pomalejší průzkum by tak mohl být příjemným osvěžením frenetických přestřelek typu Call of Duty. Zbraně se mají chovat realisticky včetně věrné fyziky a balistické simulace. Důležitý má být rovněž zdravotní stav vojáka. V traileru jsme viděli vojáka pít, jíst a zobat nějaké medikamenty. Doufáme, že hra nabídne něco propracovanějšího, než jen health bar a nerealistické zázračné léky či nápoje, jak je dnes zvykem. Na detaily si ale musíme ještě počkat.
Jedinou oznámenou platformou je Steam a poprvé se do džungle máme vypravit někdy v roce 2024. Konzole nebyly oznámeny, ale vývojáři je zatím nezavrhují.
Buďte první kdo přidá komentář