Brněnský videoherní inkubátor Gamebaze pomohl už několika herním studiím s vývojem nezávislých her. Tvoří komunitu, kde profesionální vývojáři pomáhají začátečníkům a předávají cenné know-how. Jedním z nejnovějších produktů inkubátoru je netradičně pojatá adventura s prozaickým názvem Hlína, za kterou stojí vývojář Jan Nechvátal ze studia Omnia Ludus.
Hra zaujala na Czech & Slovak Direct Showcase 2024 netradičním grafickým zpracováním. Autor totiž všechny grafické prvky postav i prostředí vymodeloval ručně z keramické hlíny a pomocí fotogrametrie převedl své výtvory do 3D. Inspirací byla hra The Neverhood, která rovněž nabízela ve své době plastelínovou animaci, avšak v jednodušší formě pomocí klasické stop-motion animace.
Nehledejme zde ale žádnou dětskou hříčku. Hlína nabízí temnou až tíživou atmosféru a vážný příběh hlavního hrdiny Olivera, jehož matka přišla o práci. Oliver se tak o mámu musí postarat a nastoupí do práce v továrně. Zatímco se nároky na Oliverův život zvyšují, Oliver se musí naučit životem protlouct.
Žánrově se jedná o point-and-click adventuru ve 3D prostředí, kde musíme v kůži Olivera prozkoumávat svět, objevovat jeho tajemství, interagovat s postavami a řešit různé minihry a puzzle. Autor slibuje intenzivní zážitek zabalený do malého formátu adventury se zhruba dvouhodinovou herní dobou, který může zaujmout fanoušky krátkých příběhů s přesahem do umění..
Hlína vyšla 15. září 2025 na PC s českými i anglickými titulky a k dispozici je za 6,89 eur.




Buďte první kdo přidá komentář