
Akční fantasy RPG Kromlech představili čeští Perun Creative už před dvěma lety. Brzy by se hra, za kterou stojí autoři survivalu Hobo: Tough Life, měla konečně dostat do předběžného přístupu na Steamu. Vedle hraného traileru jsme se dočkali i temně laděného teaseru. Co tedy vlastně Kromlech bude?
V archeologii je kromlech kruhové uspořádání menhirů, které pravděpodobně sloužilo jako první svatyně nebo shromaždiště. Tyto stavby se připisují Keltům – a právě do keltského období, konkrétně do rané doby železné, zasazují Perun Creative svou novinku.

Autoři čerpají z historie i mytologie, takže se kromě realistického zasazení můžeme těšit také na pohanská božstva a magii. Milovníci historického realismu ale nepřijdou zkrátka – vývojáři chtějí zůstat věrní době a soubojový systém oživují pomocí motion capture, na kterém se podíleli členové olomouckého šermířského spolku Adorea. Ti spolupracovali i s Warhorse při tvorbě animací pro Kingdom Come: Deliverance 2.
„Vžij se do role Cronacha, osamělého dobrodruha žijícího poslední dny světa. Pečlivě zvaž, jak ty dny strávíš, jaké poklady nalezneš, jaké přátele nebo nepřátele si vytvoříš…“
– Perun Creative
Dobrodružný Kromlech nabídne příběh Cronacha, neohroženého hrdiny, který má v nelehké době válek a svárů přivést kraj zpět ke světlu a zjistit, proč se opakují stále stejné negativní scénáře vedoucí ke zkáze. Hráče čeká RPG s propracovanou progresí, sandboxovou hratelností a rozhodnutími, realistickým simulátorem soubojů a roguelite prvky. Smrt tak nebude definitivní konec – víc ale zatím tvůrci neprozradili.
Svět Kromlechu bude polootevřený, postupně odemykatelný, plný nepřátel, pokladů, dungeonů a tajemství. Bude tak třeba se vracet na známá místa a díky nově nabytým schopnostem se dostaneme dále, podobně jako v metroidvaniích.

Soubojový systém má být snadno naučitelný, ale i tak by měl být rozmanitý a vyžadující určitou rozvahu. Tvůrci lákají na různé styly boje – od precizních úderů a hbitých úskoků po drtivé údery, které tříští zbroje. Útoky půjde podobně jako v KCD směrovat a útočit na méně obrněné části těl nepřátel. Celkové vyznění ale má být arkádovější. Ukázky na YouTube slibují i brutální souboje s usekáváním končetin a spoustou krve – v syrovosti by tak Kromlech mohl překonat i Kingdom Come. Chybět nebudou mystické odvary nebo mocná zaříkadla, která vylepší Cronachovy schopnosti a výbavu. Chybět nebudou ani těžcí bossové s unikátními schopnostmi.
CEO Jiří Vašica ve videosérii People Behind na YouTube zmínil, že Kromlech je výrazně větší a komplexnější než Hobo. Hra působí dospěleji a technicky mnohem vypilovaněji, což není divu – od vydání Hobo: Tough Life se tým Perun Creative zpětinásobil a přešel z Unity na Unreal Engine.
Kromlech vyjde v roce 2026 a v předběžném přístupu si pobude zhruba rok. Českých RPG zasazených do historických kulis není nikdy dost. Pokud se Kromlech trefí mezi Kingdom Come a Dark Souls, jak to zatím naznačuje, máme se opravdu na co těšit!

Buďte první kdo přidá komentář