
Retro zasazení je mezi českými vývojáři v kurzu, a tak tu po Hrotu nebo Kvarku máme další zářez. Tentokráte se ale nejedná o frenetickou střílečku, ale o pomalý explorativní horor.
Za jednočlenným studiem Pajos Games stojí vývojář Pavel Oršel, který si pro svou prvotinu vybral v herní branži vskutku originální, avšak pro nás známé prostředí socialistického panelového domu. Hra nese název Panelak a prakticky celá se odehrává v jednom bezejmenném paneláku záhadně umístěném doprostřed lesa.
Pamatujete si ještě hry jako Penumbra nebo Amnesia? Pokud ano, budete v tomhle Panelaku jako doma. A nemyslím tím vzpomínky na dětství na sídlišti mezi papundeklovými stěnami a podivnými zvuky od sousedů, i když obojího si užijete i tady… Mám na mysli důraz na průzkum, logické hádanky a všudypřítomný nedostatek světla. Tenhle koktejl velmi dobře nabuzuje tu správně tíživou atmosféru bez zbytečných explicitních scén nebo lekaček.
Na začátku slyšíme osobu na střeše paneláku volající o pomoc. Rozhodneme se tak přijít na kloub tomu, co se děje. Příběh se v Panelaku odkrývá postupně explorací prostředí podobně jako třeba v Gone Home. Hratelnost se opírá zejména o adventurní prvky jako sběr předmětů a jejich vhodné používání, logické hádanky, které mohou mít i více řešení. Hra v tomto připomíná dnes populární únikové hry.
Ve hře je možné zemřít, takže je třeba každý krok zvažovat. Budeme dodržovat domovní řád? Půjdeme do patra, když svítí červené světlo? A co znamenají všechny ty podivné zvuky? A proč je ten panelák umístěn uprostřed lesa? Na všechny tyto a další otázky vám odpoví hra, jejíž gameplay vyjde cca na dvě hodinky pomalého hraní.
Panelak využívá Unreal Engine a grafickým zpracováním rozhodně neurazí. Boduje skvělou atmosférou a nízkou cenou 6,89 €. Pokud máte rádi adventury, můžete tuhle jednohubku vyzkoušet.
Buďte první kdo přidá komentář