Česká adventura s RPG prvky Vranygrai ještě ani nevyšla, ale už stihla posbírat domácí i zahraniční ocenění. Na festivalu Anifilm v Liberci získal autor hry Ivan Kubál v rámci Game Pitch Arena 2024 s Vranygrai druhé místo a dotaci 1000 eur na vývoj. Porota ocenila slovanské zasazení a akční gameplay připomínající mix God of War a Zaklínače. Druhou cenu pak získal autor v Polsku na konferenci Digital Dragons, kde zvítězil v konkurenci více než tří set titulů v kategorii her od sólo vývojářů.
Je libo slovanský Gothic?
Na první pohled připomíná hra sérii Zaklínač od CD projektu. Příklon k slovanské mytologii je zde podobný, avšak Vranygrai sází více na reálné skutečnosti nebo pověry z reálných míst. V pražském týmu Dire Badger je kromě programátora Ivana Kubála a zvukaře Jana Balcara i historička Kateřina Brzobohatá, která se stará o co nejvěrnější zpracování Velké Moravy, samozřejmě s přihlédnutím k bohaté slovanské mytologii a hratelnosti. Inspirací byly skutečné archeologické nálezy i babské povídačky. Hra tak má nabídnout vskutku zajímavý mix skutečnosti a fikce.
Autoři přirovnávají gameplay k sérii Gothic. Máme se pohybovat po částečně otevřeném světě, ale nemáme očekávat rozlehlou mapu stylu Zaklínače. O to bohatší ale má svět kolem být. Těšit se můžeme nejen na hlavní příběhovou linku, ale také na množství vedlejších questů vycházejících ze skutečných pověr či pohádek vztahujících se k daným lokalitám. Autoři slibují, že nebudou hráče příliš vodit za ručičku. Podíváme se do oblasti Poľany, na hradiště Kalamárka, do Zvolena a přilehlých, už zaniklých, vísek.
Hra má začít nájezdem Avarů na moravskou vesnici, při kterém zemře sestra místního kněze. Ten si říká Volchv a je hlavní hratelnou postavou. Zdrcen ztrátou sestry se po útoku vydává na cestu hledání spravedlnosti a vlastního vykoupení. Sám má s sebou nést zatím neobjasněné démony z minulosti.
Graficky působí hra z prvních ukázek moderně díky použitému enginu Unity. Svět má být živoucí, plný nástrah prostředí i dynamických soubojů. Na cestách potkáme polednici nebo vodníka a další slovanské postavy. Autoři lákají na rozdílné vzorce chování postav v návaznosti na denní době, moderní bojový systém nebo skilly založené na slovanské mytologii. Volchvové byli totiž slovanští čarodějové.
Svět našich předků nabízí stohy příběhu k objevování a jsem moc rád, že se tématu začínají věnovat domácí vývojáři. Hra je v pre-alfa verzi, datum vydání tak nebylo zatím oznámeno.
Buďte první kdo přidá komentář