Moddeři vrací do Mafie II vyškrtnutý obsah

Když vyšla definitivní edice druhé Mafie, očekával jsem s napětím, co nového si vývojáři z Hangar 13 připraví. Mafia II je známá vystřiženým obsahem. V 2K se ale rozhodli nepřidat žádné novinky, navíc obohatili hru o nové bugy. Grafická vylepšení rovněž nebyla bůhvíjaká. Před třemi lety jsem proto na web napsal článek o chybějícím obsahu a imaginárně jsem zamáčkl slzu. Nyní se ale blýská na lepší časy! 

Skupina ruských vývojářů se po letech vrací k původní verzi na Steamu známé jako Mafia II Classic a připravuje mód, který do hry vrací vystřižený obsah. Tedy alespoň jeho část, kterou je možné ze souborů hry rekonstruovat. Navíc kromě nového obsahu nabízí modifikace opravu starých bugů, vylepšenou grafiku a textury nebo návrat funkcionalit z beta verze hry. Nutno podotknout, že mod je zatím v rané fázi vývoje, tudíž neobsahuje všechno, co autoři zamýšleli. Na co se už teď můžeme těšit?

Vedlejší mise a náhodné události

Původní Mafia II je lineární a neobsahuje mnoho vedlejšího obsahu. Tak to ale být původně nemělo. Součástí designu hry byly nepovinné vedlejší úkoly a náhodná setkání na ulici. Protože se ale vše nestíhalo včas, byly vyškrtnuty jak nepovinné mise, tak většina náhodných událostí. Záznam z GDS 2009 ukazuje např. náhodnou potyčku, kdy Vita přepadnou lupiči. Po vytasení zbraně přiběhne policista a Vito má na výběr buď policistu podplatit, ukázat zbrojní průkaz, nebo utéct.

Autoři modifikace se snaží vedlejší úkoly zpět zakomponovat do původní hry tak, jak byly pravděpodobně plánovány. Jedním z nich je mise Wheels on Fire, nepovinný úkol o likvidaci bouráků ne nepodobný prvnímu úkolu od Salieriho z jedničky. Dalším vedlejším questem je krádež automobilu pro Franka Vinciho nebo zabití Bruna.

Možnost volby

Původní design počítal se čtyřmi konci, které měly být přímo ovlivněny rozhodnutími v průběhu hlavní dějové linie. Scénárista Daniel Vávra se na Twitteru několikrát vyjadřoval k příběhu hry a naznačil, že docházelo k přepisování a že poslední třetina hry pro něj není kánonem. Původně zamýšlený větvený příběh se do finální verze nedostal a vyloženě zamrzí zkrácená Sicílie z úvodu hry, kde se výrazně škrtalo i z hlavního příběhu dokreslujícího Vitovy zážtky z války.

Modifikace částečně vrací možnost volby v misích. Některé možnosti mají dokonce český dabing, např. když Vito odmítá odvézt nalitého Joea z baru, nebo v misi Murphy’s Law při vykrádání klenotnictví, kdy je nejprve nutné vypnout alarm. Dodatečné možnosti přidávají na atraktivitě, ale nevedou samy o sobě k jinému výsledku či odlišnému konci tak, jak v 2K Czech původně zamýšleli. Není se čemu divit, původní scénář je svázán smlouvou o mlčenlivosti. Musel by tak uniknout na internet, aby se dalo čerpat z původní příběhové linie.

Zbraně na blízko

Toto byl jeden z taháků, který se do hry překvapivě rovněž nedostal. Vávra před vydáním hovořil o možnostech využívat prostředí a použít například nohu od stolu nebo židli jako zbraň. Nic z toho se do hry nedostalo, stejně jako zbraně na blízko (nůž, boxer, obušek, sekáček na maso aj.), jejichž ikony jsou stále v souborech hry.

Mod chladné zbraně vrací zpět a u Giuseppeho si konečně můžeme koupit i zbrojní průkaz. Ten nám pomůže, pokud u nás policista na ulici spatří zbraň. Kromě možnosti podplatit a utéct tu přibyla možnost ukázat průkaz a je po problému. Zbroják měl asi větší úlohu v původním herním plánu, ale i takhle funguje a dává smysl. Stejně tak si můžeme koupit pálky a sekáčky na maso a okusit si, jaké je mydlit mafiány zblízka.

Rozšířené možnosti přepravy

Ve městě se můžete pohybovat jen po svých nebo autem. Součástí ale měly být autobusy, taxíky, metro nebo nadzemka. Po nadzemní dráze zbyly jen prázdné koleje a v souborech nevyužité zvuky. Prostory metra byly použity v datadisku Joeova dobrodružství. Projet se metrem ale nedá. 

I tyhle neduhy šikovní moddeři napravují. Ve městě jezdí funkční taxislužba nebo autobusy, autoři vracejí i nadzemku a odemykají dříve nedostupné budovy, jako třeba prodejnu automobilů Diamond Motors. Má se vrátit i metro.


Oživené město

Jedním z nešvarů hry je mrtvé město s minimem vedlejších aktivit. Část těchto možností se díky modu vrací. Hráč si může kupovat noviny, které reflektují aktuální události ve hře, nebo může vydělávat při nelegálních turnajích v boji nablízko. Autoři modifikace přidali do hry další maličkosti, jako kabáty policistů v zimě nebo volnou jízdu, kde si město můžeme prozkoumat dle vlastní chuti. Dočkali jsme se také nové podzimní sezóny, která v originálu nebyla vůbec, což nám nabídne nový pohled na známé město a jeho přírodu.

Systém reputace

V původní verzi scénáře se počítalo i s reputací, kterou ovlivňovala jednotlivá rozhodnutí během hraní nebo např. pomoc občanům města. Reputaci autoři vracejí nazpět a nově přidaná rozhodnutí ve hře reputaci ovlivňují, její význam je ale stále nedořešený.

Modifikaci můžete stáhnout na Nexus Mods a ke spuštění potřebujete verzi Classic ze Steamu, na Director’s Cut mod fungovat nebude. Pokud chcete hrát v češtině (některé dialogy budou stále anglicky kvůli absenci překladu), je třeba zkopírovat obsah adresáře sds_cz do adresáře sds_en. Překvapí, kolik textu bylo už i nadabováno, ale do hry se nedostalo. Inu, škoda. Přejme autorům ještě hodně úspěchů s obnovováním ztraceného obsahu a nechť se jim vyhnou právní tahanice s 2K. Tenhle mod je must have pro všechny fanoušky Mafie!


Aktuální seznam změn:

Zápletka a mise:

  1. Přidány další úkoly od příběhových postav
  2. Nová mise „Wheels on Fire“ z prezentace hry v roce 2009
  3. Možnost volby v misích
  4. Různé drobné změny v misích, například nové dialogy nebo noví nepřátelé

Změny v hratelnosti:

  1. Nová doplňková aktivita „Pěstní souboje“
  2. Nový herní režim „Volná jízda“
  3. Systém rozbíjení šperháků
  4. Nový režim obtížnosti
  5. Možnost kupovat a číst noviny
  6. Přidána úroveň reputace hráče
  7. Přidány zbraně pro boj zblízka
  8. Přidáno povolení k nošení zbraní
  9. Živější město
  10. Odstranění GPS z radaru

Zvuky, textury a grafika:

  1. Nové zvuky střelby a brzdění kol z beta verze
  2. Nový filtr a prostředí podobné beta verzi hry
  3. Nová podzimní sezóna
  4. Přidány vystřižené zvukové stopy z misí a vystřižená hudba v rádiu
  5. Návrat vystřižených lokací jako přehrada, Maxwella Supermarket (kulisa), Millville Garage, Parking Garage, Hunters Point Apartment, Hillwood Villa, Diamond Motors Car Dealership (kulisa) a nevěstinec
  6. Nové rozhraní vycházející z beta verze hry
  7. Aktualizovaná mapa

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*