Hity jako Hades inspirují další herní studia, díky čemuž pak hráči mají z čeho vybírat. Byť si i české The Book of Aaru bere inspiraci z her Hades a Curse of the Dead Gods, přidává vlastní prvky hratelnosti a snaží se do roguelite žánru přinést něco nového.
Co je roguelite?
Žánr je podmnožinou žánru roguelike. Ve zkratce jsou roguelike zpravidla akční hry využívající mechaniku permanentní smrti. Po smrti hráč přichází o vše a musí začít od začátku. Roguelite však nejdou s permanentní smrtí tak daleko a některé prvky progrese zachovávají, např. získané schopnosti, inventář apod. Společným prvkem her jsou také randomizované levely.
Momentálně čtyřčlenné ostravské studio Amenti vzniklo v roce 2021 a aktuálně pracuje na své prvotině, která spadá právě do roguelite segmentu. The Book of Aaru bude izometrické akční ARPG z prostředí starověkého Egypta, které slibuje množství labyrintů, pastí a tajných chodeb.
Hack and slash
Souboje mají být rytmické a budou vyžadovat od hráčů precizní načasování útoků, protiútoků či úhybných manévrů. Autoři přišli s vlastním systémem komb, který slibuje komplexní souboje s účinnými dorážecími útoky, avšak stále má být systém přístupný novým hráčům. Postava bude moct nést až dvě zbraně a spojovat jejich účinky. Autoři navíc slibují ozvláštnění soubojů různými hrátkami s časem.
Explorace je tady výzva sama o sobě.
Dungeony plné nástrah
Zatímco primární výzva v žánru bývá zpravidla tuhý boj, v Book of Aaru bude náročný už samotný průchod dungeonem. Explorace je tady výzva sama o sobě. Autoři slibují různé možnosti průchodu jednotlivých dungeonů, dále také smrtící pasti a hlavolamy, které mají potrápit šedou kůru mozkovou nejednoho hráče. Bez vyřešení hádanek nebude možné postupovat dále. Zastoupen bude, jak je u roguelite zvykem, také prvek náhody při generování prostředí. Nebude se však jednat o 100% procedurálně generované chodby, ale o ručně připravené místnosti, které se pak náhodně promíchají. Tak chtějí autoři zachovat prvek překvapení, ale zároveň mít kontrolu nad fungováním hlavolamů a pastí a jejich návazností. Na konci dungeonu bude čekat boss se specifickými mechanikami a po smrti bude hráč nucen onen stejný dungeon procházet znovu a znovu, ovšem pokaždé s lehkými obměnami prostředí.
Zatím není známo datum vydání, ale už nyní je na Steamu k dispozici hratelné demo. Přejme Amenti Studios úspěšný vývoj.
Buďte první kdo přidá komentář