Česko-ukrajinské steampunk RPG New Arc Line vyjde letos (rozhovor)

New Arc Line Slums

Dreamate Games sice mají sídlo v Kyjevě, ale část týmu pracuje v České republice. Toto mezinárodní seskupení aktuálně připravuje zajímavý mix klasických tahových RPG s originálními herními mechanikami. Přinášíme vám exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem studia Vladyslavem Dobrovolským.

Dobrý den, předem velice děkujeme za rozhovor! Povězte nám, prosím, o začátcích vašeho studia a o vašich zkušenostech s vývojem her.

Vše začalo zážitky z dětství, když jsem hrál hry jako Baldur`s Gate, Arcanum, Planescape Torment a Fallout. Tehdy jsem začal přemýšlet: „Jak by vypadala moje hra, kdybych nějakou udělal?“. Po získání zkušeností ve velké společnosti zabývající se vývojem her jsem se rozhodl vytvořit prototyp. Vytvořil jsem model hlavní postavy a naprogramoval základní logiku. Požádal jsem svou ženu, aby nakreslila textury pro postavy a rozhraní. Poté jsem si uvědomil, kolik práce a úsilí vyžaduje vytvoření hry. Šel jsem tedy se svým nápadem za kamarády. Mám asi sedmnáctiletou praxi v oboru a průměrná praxe specialisty v našem týmu je asi osm let.

Na internetu popisujete Dreamate jako česko-ukrajinské studio. Jsou tam také informace o vaší centrále v Kyjevě. Jaké je vaše spojení s Českou republikou?

Chce se mi v žertu říct o hlubokém duchovním spojení, ale je to přesně tak, jak to zní. Česko-ukrajinské studio. V Česku máme studio s částí týmu a v Kyjevě kancelář s další částí týmu. Většina našich zaměstnanců pracuje na dálku. Máme také zaměstnance v dalších zemích, například v jiných východoevropských zemích nebo v USA.

New Arc Line je vaše první hra, pokud se nepletu. Jak byste hru popsal někomu, kdo ji ještě neviděl?

Skutečně, jedná se o první hru studia Dreamate. New Arc Line je top-down RPG ve steampunkovém fantasy prostředí s estetikou a tématy USA roku 1900. Ústředním konfliktem je protiklad magie a technologie, přičemž se využívá severoamerický folklór. Je to rozhodně hra, kterou by si měl zahrát každý.

Kolik lidí pracuje na New Arc Line a jak dlouho?

Jednoznačný začátek projektu je těžké určit. Přesněji řečeno, začali jsme kolem roku 2019. Velikost týmu se v různých fázích měnila. Někdy v něm byli 3 lidé, pak 8, pak 14. Aktivně jsme začali nabírat kolegy do projektu v říjnu 2021. Nyní je nás něco přes 40.

Bylo steampunkové RPG vaší první volbou a proč jste si vybrali právě toto prostředí?

To je vlastně velmi složitá, zásadní a zároveň filozofická otázka. Pokusím se odpovědět co nejjasněji. Ano. Steampunk byl vybrán hned. Byl vybrán proto, že je hluboký a má už svou koncepci. Jsou zde neobvyklé principy a otázky, které je třeba zvážit – například estetika. Ale je tu také obrovský prostor pro vymýšlení mechanismů všeho druhu, funkcí, oblečení a zbraní. Je zajímavé přemýšlet o tom, jak by lidé žili, jakým výzvám by čelili, jak by vypadalo jejich prostředí a proč. Jak by například fungovala ekonomika, protože zdrojem energie je pára. Ale i když je steampunk pozemský, má také svou vlastní fantastiku.

Trailer mi připomněl staré izometrické hry z horního pohledu jako Baldur’s Gate nebo Arcanum. Jaké hry vás inspirovaly a jak se plánujete odlišovat?

Hry, které jste zmínil, nás skutečně inspirovaly 🙂 Obecně spousta her tohoto žánru. Neverwinter Nights, Icewind Dale, Dragon Age. Mimořádným pilířem v našem seznamu inspirací jsou Disco Elysium a Planescape Torment. Nedávno vyšla naprosto úžasná Baldur’s Gate 3. Vyniknout je poměrně snadné. Ačkoli jsou všechny uvedené hry skvělé, jsou odlišné, přestože mají společný žánr. Náš projekt se jim bude podobat a zároveň se od nich lišit. Máme vlastní prostředí, lore, příběh, role-playing a herní systémy, aniž bychom zacházeli do detailů mechanik.

Jedním z důležitých aspektů RPG je příběh. Můžete trochu popsat hlavní zápletku (nebo lore bez spoilerů)?

Popsat děj bez spoilerů je nesmírně obtížné. Stručně řečeno, náš příběh je o cestě přistěhovalce, který přichází do Nového světa – o jeho cestě za svým cílem a překonávání obtíží. A tento cíl musí hráč teprve určit. Bude třeba přijít na kloub konfliktu mezi mágy a technology. Odhalit podsvětí tohoto světa, jeho nespravedlnosti, problémy a volby, které bude nutné učinit na cestě k vytouženému cíli.

Zařadíte do hry nějaké volby, které ovlivňují příběh, nebo bude příběh lineární?

Stejně jako ve většině her tohoto žánru bude příběh nelineární. Budou zde jak významnější volby, které budou dále ovlivňovat děj, tak i ty méně významné, které ovlivní osud konkrétních postav nebo určitých událostí. Snažíme se dát hráči dostatečný počet dějových odboček, aby ho hra bavila a chtěl si ji zahrát znovu, činit různá rozhodnutí a pak znovu. A ještě jednou.

Jaký typ questů můžeme očekávat?

Plnění úkolů v New Arc Line je detektivní a trochu se podobá úkolům v Zaklínači 3. Snažíme se vyvážit úkoly mezi každodennostmi reálného světa, o kterých hráč slyšel a má k nim nějaký vztah, a vysokofantastickými příběhy. Například láska, korupce, alkohol, dluhové otroctví, rasismus atd. Co třeba příběh, ve kterém vystupuje závislý Slenderman, pasák močálových čarodějnic? Nebo příběh o tom, jak se obyvatelé Nového světa, „mimo zákon“, brání příchodu pokroku v podobě automatů a pak ho vítají a přeměňují na destilátory pálenky? Ale to všechno je legrace. Velmi se snažíme, aby každý příběh v New Arc Line nenechal hráče lhostejným.

Herní trailer ukazuje magii i technologii. Můžete prozradit nějaké podrobnosti o třídách postav a jejich začlenění do světa?

Hráč bude mít na začátku hry k dispozici šest tříd, ze kterých si bude moci vybrat, a dalších šest prestižních tříd (jako v D&D) během levelování. Třídy technologů jsou závislé na technologiích steampunku, dieselpunku nebo teslapunku. A třídy mágů jsou spíše náboženské – například kultisté a vúdúisté. Kultisté například představují druh ohnivých mágů, kteří mohou bojovat s nepřáteli na blízko pomocí ohnivých obouručních zbraní. Nebo střílet z dálky pomocí ohnivých arkebuz. Zároveň například Teslapunkoví vědci jsou třídou divoké vědy a experimentů s elektřinou a magnetickým polem.

Důležitou motivací v RPG hrách je vývoj postavy. Viděl jsem malý zlomek něčeho, co připomínalo talentový strom Path of Exile. Mohl bys trochu popsat systém rozvoje postavy a dovedností?

Pravděpodobně jste viděl starý koncept. Vývoj postavy je nyní něco jako mix SPECIAL a D&D5. Postavy budou mít statistiky, dovednosti, perky, kostky, všechno, co mají hráči rádi. Postavy mágů budou mít dva paralelní vývojové stupně!

Na internetu můžeme vidět letmou ukázku soubojů. Jaký typ boje implementujete a využíváte nějakou známou sadu pravidel?

Máme tahové souboje. Náš boj je velmi podobný hře Baldur’s Gate 3. Používáme také hody kostkami, které pracují s pravděpodobností, nikoliv D20, ale D100. A samozřejmě se liší i naše doprovodná pravidla.

Jaké technologie používáte při vývoji hry?

Jestli jsem správně pochopil otázku, myslíte engine. Hru vyvíjíme na Unreal Engine 5.

Ve hře jsem viděl dva typy kamery – nad ramenem v alfa verzi a shora. Znamená to nějaké možnosti přizpůsobení grafického rozhraní nebo ovládání?

Od pohledu kamery přes rameno jsme upustili a zaměřili jsme se na pohled shora dolů. Toto rozhodnutí si vynutily designové důvody. Přepínání kamery a ovládacích prvků značně narušovalo pocit ponoření do děje.

Plánujete zahrnout nějaké možnosti multiplayeru?

Ne, neplánujeme. Naše hra se točí kolem vyprávění příběhu a zápletky a zaměřuje se na cestu jedné postavy.

Geopolitická situace v dnešní době výrazně ztížila nejen vývoj her. Jaké největší překážky vám způsobila probíhající válka na Ukrajině a ovlivnila vydání hry?

To je těžké téma. Vyjadřovat se k němu v současné době je náročné. Jednoduchá odpověď by zněla: „Museli jsme posunout termíny“. Ale když padají bomby a umírají lidé, je složité přesně říct, do jaké míry nás válka ovlivnila.

Je již naplánováné datum vydání?

Zatím neznáme přesný den, ale rok je znám (2024, pozn. redakce).

Znáte už cenovou hladinu?

Cenu známe, ale zatím je to přísné tajemství, které nelze prozradit.

Na jakých platformách bude New Arc Line vydána a existují nějaké možnosti pro Nintendo Switch nebo Steam Deck?

Zatím plánujeme vydání New Arc Line na PC, PlayStation 5 a Xbox.

Je ještě něco, co jsme neprobrali a co byste chtěl našim čtenářům sdělit?

Věřím, že jsme v tomto rozsáhlém rozhovoru s mnoha věcnými otázkami pokryli vše. Děkujeme vám za něj! Doporučuji čtenářům, aby si New Arc Line vyzkoušeli – je to fantastická a napínavá hra. Na shledanou všem!

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*