V RTS Magna Regna se podíváme do Velkomoravské říše

Pardubické studio Hammer Games má za sebou zatím dvě hry a obě jsou v předběžném přístupu. Transport Services představuje jednoduchý tycoon a World of Castles budovatelskou strategii o stavění hradů. Obě dvě hry získávají na Steamu smíšené recenze a ani jejich sociální sítě nehýří životem. Studio se aktuálně totiž zabývá českou historickou RTS Magna Regna, jež má hráče provést celým středověkem.

Velká království

Přestože název láká na rozlehlé panství, počátek je skromnější. Základní herní mód Skirmish začíná už v 7. století a hráč tak dostane do vínku jen hradiště a hrstku obyvatel. Jako v klasikách typu Age of Empires je hlavním úkolem v single i multiplayeru sběr surovin, výcvik nových jednotek a postupný výzkum nových technologií, díky kterým se hradiště postupně může rozrůst v hrad obklopený městem s hradbami. Hráči se samozřejmě musí mít na pozoru před dobyvateli. Magna Regna bude obsahovat i příběhovou kampaň, která bude sloužit k představení hry a jejích mechanik novým hráčům, zároveň ale nabídne skutečné historické bitvy a příběhy dávných panovníků 7. a 16. století.

Víc strategie, míň klikání

Herní rozhraní má pomoci casual hráčům s plánováním výstavby, výzkumu či verbováním jednotek. Autoři se chtějí odlišit od klasických strategií, kde vyhrával ten, kdo rychleji naklikal vše potřebné a tempo hry záměrně zpomalují.

Panovník bude mít za úkol zajistit dostatečný přísun pěti základních surovin, kterými jsou jídlo, dřevo, kámen, železo a zlato. Šestou „surovinou“ budou lidé, resp. dostupná populace vhodná k vytrénování na bojovníky. Každé období má poměrně nízký populační limit, což má přispět k pomalejšímu tempu hry a k tomu, aby někteří hráči svým soupeřům příliš „neutekli“. Verbovat půjde pouze po šicích a jejich počet bude silně limitován populací. Tento princip zredukuje počet kliků a zjednoduší správu již naverbovaných jednotek. Oproti konkurenčním Manor Lords se vývojáři více zaměřují na strategii a boj, než na správu vlastního území.

Pokrok je rozdělen na tři období – raný středověk, označený jako „dark age“, vrcholný středověk „golden age“ a pozdní středověk. Výzkumem se hradiště postupně posouvá vstříc další historické etapě, avšak pokud hráč postoupí o období dál, všechny nevyzkoumané technologie předchozí doby zůstanou uzamčeny.

Autoři slibují maximální historickou věrnost nejen ve vzhledu jednotek a budov, ale též v historickém zasazení. Hra začíná na Velké Moravě a v průběhu hraní bude možné potkat skutečné historické panovníky, jejichž přízeň dodá hráčům unikátní bonusy. Dosazení určitého panovníka na trůn má ale dopady na vztahy se sousedy a může hráčům také zavařit.

Ve hře bude robustní editor map, díky kterému bude možné vytvářet další scénáře. Samozřejmostí je integrace se Steam Workshopem pro snadnější implementaci uživatelského obsahu. V ingame editoru vznikl i poslední trailer, avšak musíme přiznat, že kvůli toporným animacím a (ne)inteligenci jednotek nepůsobí moc reprezentativně. Jako demo editoru kampaně je ale působivý.

Magna Regna vyjde s českými titulky a anglickým dabingem nejprve v early accessu pravděpodobně ke konci roku 2024. Vydání plné hry je zatím v nedohlednu. Přejme malému týmu Hammer Games, aby se dílo podařilo a bylo tak jejich první dokončenou hrou.

Mějme ale v patrnosti, že dosavadní počiny studia neopustily (a pravděpodobně ani neopustí) předběžný přístup vzhledem k prakticky ukončenému vývoji. Jeden titul (Runaway Train) na oficiálním webu Hammer Games dokonce vede na neexistující Steam stránku, což profesionálně nevypadá. Snad bude Magna Regna mít světlejší budoucnost…

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*