Unikátní audio ”DnD” Lone Wolf z 80. let přichází na smartphony

Pamatujete časy, kdy počítače nebyly v každé domácnosti a hry na hrdiny se odehrávaly v rukách čtenářů? Tzv. game booky byly v devadesátých letech populární i u nás a s knihou a hrací kostkou mohli čtenáři zažívat dobrodružství podobná pozdějším RPG hrám na počítačích.

Knižní sérii Lone Wolf odstartoval Joe Dever v roce 1984 a po jeho smrti v roce 2016 převzal štafetu jeho syn Ben. Knižní série byla populární také u nás a stále je dostupná v českém překladu od nakladatelství Mytago.

Vývojář Sound Realms nyní díky úspěšnému Kickstarteru resuscituje zvláštní dílo Johna Devera, které u nás nebylo nikdy dostupné. Jedná se o PhoneQuest z roku 1989 nazvaný Lone Wolf: The Fortress of Death. Hrálo se totiž na pevné lince. Stačilo vytočit telefonní číslo a vypravěč přednášel příběh podobně jako kniha a hráč volil jednotlivé možnosti na klávesách telefonního aparátu.

Mapa světa

Nyní se Fortress of Death vrací v remasterované edici na smartphony a tablety doplněný o 3D surround, realistické zvukové efekty a jednoduchou textovou grafiku. Jedná se prakticky o „dračák“ pro jednoho hráče kdy pána jeskyně zastupuje mobilní aplikace.

Příběh

Hráči se vžijí do role padlého rytíře Qela Dhormose, jenž musí znovu získat svou čest. Vydává se tak do staré pevnosti Kazan-Oud, aby porazil její temné pány a získal zpět rodový meč, který tam již po dvě staletí leží spolu s padlým rytířem. Není to kdovíjak originální zasazení, ale důležitější je tu hratelnost a vlastní provedení.

Gameplay

Jedná se o gamebook převedený do audio podoby, můžeme tedy čekat zjednodušené RPG prvky. Hráč má k dispozici inventář s předměty, které je možné použít na předem určených místech a s jídlem, které poskytuje potřebné uzdravení po těžkém boji. Na počátku hry má rytíř k dispozici jen jednu zbraň – meč – ale postupem hry může svůj arzenál rozšířit. Co se levelování schopností týče, je tu Boj, Výdrž a Vůle. Bojová schopnost přímo ovlivňuje udělené poškození, výdrž pak upravuje obdržené poškození a vůle determinuje možnosti v nebojových situacích. Posluchač-čtenář je uveden vypravěčem do situace a následně jsou na obrazovce zobrazeny různé možnosti dalšího průchodu. Některé volby vyžadují hod virtuální kostkou a ta ještě dále ovlivňuje možný výsledek. Hráč začíná s 27 body života, které ztrácí jak v soubojích s nepřáteli, tak i při průzkumu nebezpečného okolí po nešťastném hodu kostkou. Míra náhody je zde veliká, avšak různorodost výsledků láká k opakovanému hraní a zkoušení různých cest.

Souboje

Hráč bojuje pouhým stiskem jednoho tlačítka a čeká na vyhodnocení uděleného a obdrženého poškození závislém na použité zbrani a jednotlivých statistikách hráče. Pokud zdraví klesne na nulu, hra končí, pokud hráč porazí nepřítele, pokračuje v příběhu dále.

Jestli vás popis navnadil a nejste si jistí, jestli vás tato hra bude bavit, můžete si stáhnout demo na Google Play a App Store.

Základní hra bude k dispozici za 20 dolarů, ale autoři přislíbili díky vyšší vybrané částce i rozšíření v podobě dalších hratelných postav nebo nových příběhů.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*