Sonic 3D Blast Director’s Cut – nový patch po 20 letech

Sonic 3D Blast DX

Píše se rok 1996 a Sega obohacuje svůj repertoár o nový herní titul od vývojářů Traveller’s Tales, isometrickou plošinovku Sonic 3D Blast. Ačkoliv se jedná o první 3D plošinovku s naším oblíbeným modrým ježkem, což bychom mohli v rámci této herní série brát jako jeden ze zásadních kroků vpřed, hra samotná se shledala s velmi smíšenými recenzemi. Spousta hráčů a recenzentů hře vyčítala především komplikovanou hratelnost, pomalé tempo a nedostatek akčnosti. Buďme upřímní, i zapřisáhlí fanoušci musejí uznat, že hra má své mouchy. Při ovládání máte většinu času pocit, že se postavička spíše brouzdá po ledě, při rychlejších sekvencích se kamera chová zmateně, spousta hitboxů prostě nedává smysl a pobíhání po levelu sem a tam, abychom našli tu poslední příšerku a získali flickyho (ptáčka “šviháčka”) pro postup do další části úrovně, na gameplay moc nepřidává. A co teprve to pomyšlení, že veškerá tato úskalí musíme protrpět celých 21 levelů v kuse, abychom dosáhli konce!

Pro nás se ale naštěstí píše rok 2023, a i ti nejotrlejší retro hráči jistě nepohrdnou nenahraditelným patchem Sonic 3D Blast: Director’s Cut od vývojáře Jona Burtona, zakladatele studia Traveller’s Tales a programátora původní hry Sonic 3D Blast. Co přesně tento patch přináší a do jaké úrovně mění původní hratelnost?

Nové funkce

Pro lepší přehlednost jednotlivých světů a úrovní byla do hry přidána světová mapa, díky které vždy víme, do jaké úrovně postupujeme. Díky této nové funkci také můžeme kdykoli zavítat do předchozích úrovní, pokud jsme třeba zapomněli posbírat veškeré sběratelské předměty. Dále si hráči mohou užít podobu Super Sonica, tato funkce se odemkne po sesbírání všech sedmi smaragdů chaosu. Do hry byly také přidány nové herní módy, Time Challenge a Score Run Mode, které vnášejí do hry větší potenciál znovuhratelnosti. Mnoho hráčů jisté uvítá možnost uložení a načtení hry, což hra umožňuje díky vygenerovanému kódu, který při příštím spuštění hry jednoduše zadáte v menu pod možností “Load Game”. Nechybí ani editor úrovní či procento určující podíl dokončení hry. Menu také nabízí možnost hrát originální hru bez patche.

Vylepšení hratelnosti

Co by to bylo za pořádný patch, kdyby jen přidal nový obsah bez opravy starých známých problémů… díky patchi si užijeme Sonica lépe ovladatelného, který se nezastaví před každou překážkou, o kterou zavadí, a když už se stane, že zavadíme při vyšší rychlosti o nějakého nepřítele, nemusíme se bát, že si při sbírání všech odskočených ptáčku budeme chtít vyrvat všechny vlasy z hlavy. Počet odskočených ptáčků závisí na tom, jestli má Sonic v záloze nějaké prsteny či nikoliv. Poněkud matoucí kamera byla uzpůsobena tak, aby hráči nekomplikovala orientaci, u rychlejších segmentů se kamera vzdálí, při boss fightu se snaží udržet v záběru jak postavičku Sonica, tak postavu Robotnika. V původní verzi hry byly některé úrovně, kde jsme neměli možnost vstoupit do speciální úrovně pro smaragd chaosu (Gene Gadget Zone a Panic Puppet Zone). Do těchto úrovní byli přidáni Tails s Knuckelsem, aby nám tato možnost nebyla odepřena. Nechybí samozřejmě ani oprava různých bugů a spousta dalšího.

Grafická vylepšení

Mimo snahu o zlepšení hratelnosti se nám dostalo i něco málo z vylepšení stránky vizuální. Při odskočení ptáčků mimo dosah obrazovky nás ikonka ptáčka na okraji obrazu navede správným směrem. Na displeji se nyní objevuje skóre a čas. Pokud je v jednom momentě na obrazovce více objektů (např. když se Sonicovi rozsypou prsteny), hra čas se skórem schová a dá momentálně přednost těmto objektům navíc (tzv. “sprajtům”), dokud nebude mít k dispozici dostatek virtuální paměti. Patch se neobešel ani bez menších oprav barev a odstínů.

Tento patch vyšel na PC již v prosinci roku 2017 a je přístupný jak na oficiálních stránkách projektu, tak na Steamu ve workshopu pod názvem Official Sonic 3D Blast Director’s Cut. Pokud originální hru vlastníte právě na Steamu, je aplikace patche velice jednoduchá. Pro aktivaci stačí na jeho příslušné stránce ve workshopu kliknout na “+ Odebírat”, čímž je veškerá práce z naší strany dokonána.

Spuštění patche

V kolekci her si najdeme Sonic 3D Blast, ale místo “Play” si vybereme možnost “Mods”, kde se nám náš patch ukáže. Nyní na tento mod najedeme a klikneme na něj, čímž se nám spustí opatchovaná hra.

Při spuštění přes možnost skrze mod se nám na úvodní obrazovce objeví pod názvem hry nápis “Director’s Cut” a v následném menu objevíme spoustu dalších možností, které patch nabízí.

Tak, teď už je potřeba jen začít novou hru a hurá do toho! Doufáme, že si tuto opatchovanou starou klasiku dostatečně užijete, za nás je tento patch nepochybně “must have” :). Pokud by vás zajímalo, jaké konkrétní změny byly tímto patchem vneseny do hry, kompletní seznam změn a úprav najdete v říjnovém vydání našeho časopisu Cooldown.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*