Studio Ashborne Games založili bývalí členové Bohemia Interactive s vizí dělat jiné hry než střílečky nebo online kompetitivní hry bez konce. Nejprve ale pod křídly THQ museli dodělat singleplayer do vrtulníkové střílečky Commanche. Přestože hra nakonec sbírala jen smíšené recenze, očekávání vydavatele naplnila a tým pak dostal volnou ruku pro svůj první projekt, kterým je strategie s prvky RPG Last Train Home.
Ve hře se ocitáme na samém konci první světové války v kůži československých legionářů, kteří usilují o návrat do nově vznikajícího Československa. Pro dokreslení atmosféry si dovolíme krátkou historickou odbočku.
Podle skutečných událostí
Za první světové války se vztah Čechů k rakousko-uherské monarchii významně zhoršil a dal tak vzniknout odbojovým skupinám, které bojovaly po boku Dohody proti Rakousku-Uhersku a usilovaly tak o vznik Československa. Československé legie vznikaly z řad Čechů a Slováků žijících v zahraničí a z přeběhlíků z rakousko-uherské armády. Za dezerci a neposlušnost císaři Františku Josefu I. se udělovala v lepším případě účast v trestných praporech, nasazovaných do nejrizikovějších míst na frontě, v horším rovnou trest smrti. Nejpočetnější skupina vznikla v Rusku a díky svým úspěchům (zejména bitvě u Zborova) významně pomohla vzniku samostatného československého státu.
Po uzavření Brestlitevského míru mezi bolševiky a Německem v březnu 1918 se pozice československých legií v Rusku začala rapidně zhoršovat. Rudá armáda usilovala o služby legionářů, avšak vojáci se chtěli vrátit do své vlasti. Vedení Dohody tak nařídilo přesun legií na západní frontu, kde byl klid. Přestože bolševici podepsali tzv. Penzenskou dohodu o umožnění evakuace československých vojsk po Transsibiřské magistrále do Vladivostoku, slib podepsaný samotným Stalinem neplnili a vlaky nepouštěli přes kontroly dál, přikazovali jim odzbrojení a tím záměrně ohrožovali jejich bezpečnost. V květnu 1918 Lev Trockij rozhodl, že českoslovenští legionáři, prchající po železnici do Vladivostoku, nesmí opustit Rusko a mají odevzdat veškeré zbraně, nebo budou zastřeleni, čímž odstartoval krvavé šarvátky mezi legionáři s podporou bělogvardějců a bolševiky. Tolik malé historické okénko.
Správa obrněného vlaku v pustině
Vývojáři lákají na obtížné putování sibiřskou pustinou v obrněném vlaku, který funguje jako mobilní základna poskytující vojákům přístřeší a nutné prostředky k přežití. Část hratelnosti je tak věnována právě správě zdrojů a posádky vlaku. Vlak bude nutné postupně opravovat, starat se o palivo i zásoby nutné pro zvládnutí dlouhé cesty. Jakmile nebude vlak schopen jízdy, hra končí.
Obrněnou složku vlaku vpředu tvoří obrněný automobil na plošinovém vagónu s kulomety a dělem.
K dispozici bude též vagon s dílnou, která umožní crafting nového vybavení, munice či vylepšení výzbroje a výstroje vojáků.
Nechybí ani pojízdná nemocnice pro efektivnější léčení raněných, než jaké nabízí medici v boji.
Ubytovací vagón až pro 12 lidí umožní vojákům přečkat zimu v teple a klidu „domova“, pokud tedy zrovna neútočí nevyzpytatelní rudoarmějci.
Jídelní vůz pak umožní vařit čerstvá jídla a dopřát vojákům stravu nad rámec klasických vojenských přídělů.
Nesmí chybět ani sklad zásob a munice.
Všechny zmíněné vozy je možné vylepšovat a získávat tak cenné bonusy (rychlejší healing, více jídla, větší sklad atp.), které mohou být pomyslným jazýčkem na vahách mezi přežitím a smrtí.
Realtime souboje na Sibiři
Vlak ale bude muset tu a tam zastavit, ať už z důvodu technických, nebo kvůli některé z misí. Každá zastávka představuje riziko krvavého souboje s Rudou armádou. Hráči budou ovládat jednotlivé specializované vojáky s různými schopnostmi, které bude možné vylepšovat. Boje pak budou probíhat v reálném čase s možností zapauzování. Odměnou za vyhrané šarvátky pak budou cenné suroviny a zkušenosti pro posádku.
O legionáře bude nutné se starat podobně jako o samotný vlak, jelikož každý má nějakou tu práci ve vlaku a potřebuje odpočinek. Nerozvážné posílání vojáka z boje k těžké práci se může šeredně vymstít. Při úmrtí vyššího počtu legionářů pak hra končí jako neúspěšná.
Last Train Home pohání Unreal Engine 4 a hra nabídne kromě české textové lokalizace i profesionální český dabing. Ústřední role Kpt. Langra se ujme známý český herec Karel Dobrý, kterého můžeme vidět u ve filmovém traileru na hru níže. Hra má vyjít ještě letos.
Buďte první kdo přidá komentář