Oddechový survival z velkoměsta I Am Future vyšel v early accessu

Žánr her na přežití v poslední době zažívá plodné období. Hry jako Rust, Valheim, The Forest, Green Hell a další hrají tisíce hráčů a o survivaly se tak pokouší další herní studia. Zajímavě vypadá třeba low-poly survival Ylands od Bohemia Interactive, který hraje na mírně odlehčenou notu. Míra nebezpečí se mezi survivaly podstatně liší a hráči si tak mohou vybrat, zda chtějí nekompromisní nebezpečí nebo spíše pískoviště, kde můžou popustit uzdu fantazii.

Podobně přemýšlí i vydavatel tinyBuild (Hello Neighbor) a vývojáři ze studia Mandragora, autoři oddechové hry na přežití I Am Future: Cozy Apocalypse Survival, která právě dorazila do předběžného přístupu na Steam.

V tomhle “útulném” survivalu se hráči probouzí na střeše mrakodrapu zaplavené a liduprázdné metropole Cosmopolis. Střecha se stává domovem a hlavní základnou, ze které hráči podnikají průzkum okolního světa a snaží se přijít na to, co se s dříve pulzujícím městem stalo a co stojí za náhlým probuzením.

Graficky je hra líbivá a barevná, nikterak nezastírající casual povahu I am Future. Hlavní postava se ovládá klávesnicí z pohledu třetí osoby a svět je stylizovaný do low poly grafiky.

Prim zde hraje průzkum okolí, sběr různých materiálů a následná výroba předmětů nutných pro přežití. K ruce hráč dostane malého robůtka, s jehož pomocí promění pustou střechu mrakodrapu v nový domov.

Výroba a AI

Nalezené předměty lze rozebrat na součástky a pro výrobu věcí je třeba znát potřebné plány, které jsou po světě rozesety a je třeba je nalézt. Zatímco v klasickém survivalu je hráč na výrobu věcí sám, tady je možné do produkčních budov uploadovat AI a s pomocí automatizace výrobu významně zefektivnit. Nechybí ani klasické trio dovedností cooking, farming, fishing, které je snad v každé survival hře. Střecha tak může sloužit i jako malá farma a gameplay se tak může blížit oblíbenému relaxačnímu hitu od Nintenda Animal Crossing.

Nepřátelé

I když hraje hra na oddechovou notu, ani v I am Future nebudeme pobíhat světem bez nástrah. Hráč tak narazí na podivně zmutovaná stvoření, která se adaptovala na svět bez lidí a která často v noci útočí na hráčovy bezbranné stavby. Při zařizování obydlí tak musí hráč myslet i na obranné prvky, aby svůj domov ochránil.

Předběžný přístup je k dispozici od 8. srpna a datum vydání plné verze zatím nebylo oznámeno. Na Steamu je možno zakoupit hru za 14,79€ a feedback vývojáři uvítají na oficiálním Discord kanálu.

Roadmapa

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*