Britské herní studio Firefly Studios založili Simon Bradbury a Eric Ouellette z Impressions Games (Caesar, Lords of the Realm). Ve své první hře Stronghold spojili dva v té době nesmírně populární žánry: budovatelskou strategii a RTS tak, jak dosud nikdo jiný.
Zatímco v klasické real-time strategii se staráte hlavně o verbování hromady jednotek, které následně posíláte bojovat (např. Age of Empires), v budovatelské hře boje většinou chybí či jsou upozaděny a prim tu hraje ekonomická stránka, spokojenost obyvatel, výběr daní, zásobování, bezpečnost (např. Pharaoh nebo zmíněný Caesar) a podobně.
Stronghold se rozhodl tyto odlišné prvky propojit v jeden komplexní celek, čímž se významně odlišil od strategií 90. let. Hráči se ujímají role lordů ve středověké Anglii a Walesu a jejich úkolem je zvítězit ve válečných taženích, ať už jako obránce, či dobyvatel. Hráči jsou konfrontováni s neúprosnou ekonomickou situací a musí opravdu taktizovat a přemýšlet, aby s omezenými zdroji dosáhli vítězství.
Firefly se s mechanikami trefili do černého a série Stronghold se po dobu 22 let rozrostla na celkem sedm dílů (kromě přímých pokračování vyšly také odbočky jako free to play MMO Kingdoms). Původní Stronghold a nástupce Stronghold: Crusader jsou legendami žánru a řadí se mezi ty nejlepší strategie všech dob. Moderní pokračování Stronghold 3 nebo Stronghold: Crusader 2 už Firefly Studios příliš úspěchu nepřinesly, a tak se autoři vrací k dílu, který to vše odstartoval. Momentálně připravují remaster legendární jedničky, na kterém pracují nejen původní vývojáři, ale také dabéři nebo autor původní hudby Robert L. Euvino.
Vylepšená grafika
Fanoušky na první pohled zaujme citlivě remasterovaná grafika, která doznala znatelného vylepšení v oblasti rozlišení i efektů, ale zůstala dostatečně podobná originálu. Když jsme viděli screenshoty bez přímého porovnání, říkali jsme si: „Takhle to přece vypadalo tenkrát“ a na snímku níže je vidět, že nostalgie udělala své. Někdy možná nová grafika paradoxně ztrácí na detailech, ale vypadá moderně a neunáhluje se přílišně zjednodušovat. A to je dobře, protože barevných low poly hranolů už v poslední době bylo dost.
Nové scénáře
Simon Bradbury a Eric Ouellette si kromě dvou klasických kampaní z původní hry připravili zbrusu novou singleplayerovou kampaň se 14 misemi, kde budou hráči hledat ztracenou neteř místního Sira a protloukat se zničeným anglickým vnitrozemím. Novinkou bude i mód Castle Trail jenž nabídne dodatečný obsah pro kampaň, rozšíří její příběh a představí klasické historické hrady jako Warwick, Marksburg a další.
Multiplayer přes Steam
Ta tam budou snahy založit privátní LAN přes Hamachi nebo vrtání se v souborech hry pro hraní s přáteli. Firefly Studios implementují do Definitive Edition podporu Steam Multiplayeru pro snadné založení a připojení do hry více hráčů.
Díky přepracované grafice, soundtracku s čistším zvukem, podpoře multiplayeru přes Steam, rozhraní Steam Workshop, modernizovanému hernímu systému a dalším prvkům představuje Stronghold: Definitive Edition dokonalou možnost, jak si vychutnat hru, kterou to vše začalo.
Firefly Studios
Čeština
Autoři v obsáhlém update videu na YouTube potvrdili českou textovou lokalizaci. Užít si klasiku tak budou moci úplně všichni.
Vývojáři slibují další dílčí vylepšení jako přepracované rozhraní, podporu Steam Workshop pro jednoduché implementace vlastních map či scénářů, možnost přiblížit kameru a další.
Stronghold: Definitive Edition vyjde 7. listopadu a již nyní je na Steamu k dispozici hratelné demo.
Buďte první kdo přidá komentář