Před nedávnem oslavila páté výročí úspěšná česká hra ze středověku Kingdom Come: Deliverance. Hra, která nejen ukázala herním vydavatelům, že realistický středověk bez kouzel hráče přitahuje, ale inspirovala další tituly, které se nebojí příklonu ke sředověkému realismu.
Jedním z takových titulů, byť odlišného žánru, je hra jednočlenného studia Slavic Magic s názvem Manor Lords. Jedná se o středověký city builder postavený na technologii Unreal Engine 4 nabízející budování a správu města, produkci a prodej surovin nebo vojenské bitvy v reálném čase.
Hra Manor Lords je inspirována uměním a architekturou Franků konce 14. století a upřednostňuje historickou přesnost všude, kde je to možné, a využívá ji jak pro herní mechanismy, tak pro vizuální stránku. Běžným středověkým stereotypům se vyhýbáme ve prospěch historické přesnosti, aby svět působil autentičtěji, barvitěji a věrohodněji.
Slavic Magic, vývojář
Stavění bez mřížky
Autor láká hráče na přirozené stavění města bez klasické mřížky, což má mít za následek realističtější vzhled měst. Autor předesílá, že cílem Manor Lords je poskytnout plnou volnost při budování a plánování města. Vzhled města mají přirozeně ovlivnit také obchodní cesty.
Historická věrnost
Hra slibuje střídání ročních dob s přímým vlivem na to co a jak lze pěstovat. Manor Lords se neodehrávají v určitém dějinném období, ale veškeré budovy, technika a nástroje vychází ze středověké Evropy od 11. do 15. století. Hráči se jako pánové panství budou muset potýkat rovněž s válkami, hladomorem a či nemocemi.
Výroba a obchod
Herní mapa je rozdělena do regionů, z nichž každý je vhodný na odlišné produkční budovy. Některé části mapy jsou vhodnější na obdělávání polí, jiné na těžbu nerostných surovin, nebo stavbu výrobních budov a továren pro výrobu a následný prodej zboží (např. obuvi či oblečení). Cena předmětů na trhu se bude přirozeně měnit dle poptávky trhu a tu a tam se ve městě objeví cestující obchodník. Systém obchodu dává vzpomenout na legendární Industry Giant, jen posunutý do středověkého kabátku.
Velké bitvy
Cílem Manor Lords je ztvárnit bitvy, které působí reálně. Do bitev promluví nutnost vojáky uspořádávat do formací, vliv na úspěch v soubojích bude mít i morálka, únava, počasí či vybavení. Hra má klást důraz na také na rozmístění jednotek na bojišti. Bitvy nápadně připomínají sérii Total War, což není výtka. Naopak. Armáda se může sestávat z prostých rolníků, jejichž začlenění do armády ale negativně ovlivní provoz města. Možností tak bude klasické trénování specializovaných vojenských jednotek jako je pěchota, lučištníci nebo kavalerie.
Technologie
Manor Lords bude pohánět Unreal Engine 4 s pomocí motion capture, fotogrametrie pro realistické ztvárnění předmětů a přírody ve hře či simulace fyziky a detailní destrukce budov. Migrace na Unreal Engine 5 není plánována.
Kdy to vyjde?
Předpokládané datum vydání není zatím stanoveno, ale Steam stránka udává release v letošním roce na PC. Konzolové verze nejsou potvrzeny. Nezbývá než autorovi držet palce, na jednoho vývojáře s přispěním freelancerů je to opravdu velké sousto, ale podle prvních ohlasů lidí, kteří hráli alfa verzi a gameplay videí to může být sousto velmi chutné.
Buďte první kdo přidá komentář