Ani po pěti letech nemá přenosná konzole od Nintenda nouzi o nové tituly. Vývojáři třetích stran často portují na Switch své starší hry a doufají v jejich nový život na cestách. Za zmínku stojí např. Zaklínač 3, který se zejména v handheld módu hraje moc pěkně a je až k nevíře, že se CD Projekt RED podařilo hru vydat v hratelném stavu na pět let starý tablet.
Připomeňme si, že Nintendo Switch byl vydán v roce 2017 s následujícími parametry: GPU Nvidia Tegra X1, CPU ARM 4 Cortex-A5 1.02 GHz, 4GB LPDDR4 RAM na až 1600 MHz. To dnes není ani namakaný mobil.
Přesto i nadále vychází porty her z minulé generace konzolí a dalším takovým zdánlivě nemožným portem je aktuální release open world vesmírné explorativní hry No Man’s Sky.
Kolik je 2^64?
Jedná se o survival hru s otevřeným světem, kdy objevujete různé planety, snažíte se přežít, opravit/vylepšit vesmírnou loď, objevujete zaniklé i současné civilizace, učíte se jejich řeči, pojmenováváte faunu a flóru, nebo plníte příběhové mise. Hra nabízí od všeho trochu, a tak si na své přijdou jak vesmírní piráti při plenění základen či jiných vesmírných korábů, tak cestovatelé s duší dobrodruha při prozkoumávání mimozemských planet a jejich bohatství. Hra obsahuje neskutečné množství planet k objevení, konkrétně 18 446 744 073 709 551 616, což je číslo, které ani neumím vyslovit a jedná se o rozlohu 3,75krát větší, než je náš měřitelný Vesmír. Planety a jejich obyvatelstvo jsou procedurálně generované algoritmem, který by měl zajistit, že na každé planetě objevíte něco unikátního a vzhledem k rozloze světa je velmi málo pravděpodobné, že by na vámi objevené planetě byl jiný hráč.
Na Switchi je přítomnost dalších hráčů dokonce zcela vyloučená (zatím). Oproti PC verzi není obsažen multiplayer, ač není vyloučeno, že nepřijde formou dodatečného updatu. No Man’s Sky však obsahuje celých pět let DLC a vylepšení, které z katastrofálního startu při vydání neúplné hry v roce 2017 udělaly jeden z největších comebacků na poli videoherní zábavy. Vývojáři hru postupně vylepšovali, aby nakonec předčili svoje vlastní plány a překročili svůj stín.
Jak ale hra vypadá a jak se hýbe na hybridní konzoli s 6 let starým mobilním HW? Překvapivě dobře, autoři si dali záležet na optimalizaci renderování a hra tak nevykresluje assety, které hráč nemá v zorném poli. Někdy sice předměty doskočí později, než je obvyklé, ale hra si drží po většinu času stabilních 30 FPS, a to i při plynulém přeletu z planet do Vesmíru a naopak. Sem tam se zaškobrtnutí objeví, zejména při vykreslování velkých staveb nebo vlastních komplikovaných základen, ale vše je dobře hratelné, jak dokládá video od Nintendo World Report TV níže.
Hru seženete jak v digitální, tak krabicové distribuci na cartridge (má totiž jen necelých 5 GB). Digitálně za 60 USD/EUR, v krabicové verzi např. na Smarty za 1099,- Kč, nebo na Alze za 1199,-. Krabicovku bereme všema deseti.
Když se chce, tak to jde. Dneska už málo kdo umí programovat „úsporně“, ale tohle je myslím jedna z výjimek. Je až s podivem, že na tak „slabém“ HW to běží tak hezky.