Nefér hitboxy v CS:GO aneb Kdo zaplatí, dá se hůř trefit

Sérii Counter-Strike vytvořili Minh Lee a Jess Cliffe v roce 1999 původně jako modifikaci hry Half-Life. Do konce roku vydali tvůrci několik dalších verzí, než v roce 2000 společnost Valve odkoupila toto duševní vlastnictví a převedla obě hry do vlastních rukou. Postupem času se stala hra mezi hráči natolik oblíbenou, že se Valve rozhodli vydávat další pokračování Counter-Strike, již jako samostatné tituly nezávislé na Half-Life. Aktuálně nejhranější a nejnovější iterace nese podtitul Global Offensive, která letos oslavila 10 let existence.

Pro úplnost uvedeme, že se jedná o kompetitivní střílečku z první osoby, ve které se pořádají profi turnaje a záleží doslova na každém centimetru a milisekundě. O to více zarážející je nedávné zjištění, že plochy jednotlivých postav, které registrují zásah kulkou, tzv. hitboxy, se od sebe liší. Jinými slovy, pokud si vyberete určitý vzhled postavy, můžete mít menší hitbox, což výrazně zkomplikuje protivníkům vás zasáhnout. A to ve hře, kde by měli mít všichni stejné podmínky, není žádoucí.

Na problém upozornil na Twitteru uživatel @Ansimist, který porovnal skiny zdarma (konkrétně skin SAS) se skiny Professionals, jež lze zakoupit pomocí obchodu ve hře. Rozdíl není zanedbatelný, zpoplatněné skiny postav Professionals mají o 16,75 % menší zasažitelnou plochu a tedy hráči s těmito zakoupenými skiny mají významnou výhodu oproti ostatním, kteří hrají s postavami dostupnými zdarma. Rozdíl autor dokládá na několika videích, kde je viditelné, že střelba z určitého úhlu jednu postavu zasáhne a druhou nikoli.

Valve se zatím k nálezu nevyjádřili, avšak reakci očekáváme, rozdíl je už natolik znatelný, aby se zvedla vlna nevole a donutila vývojáře provést úpravy hitboxů, které mnohdy nekorespondují s viditelným 3D modelem postav. Přikládáme ještě tabulku s porovnáním hitboxů různých postav v CS:GO, kterou má na svědomí rovněž Ansimist.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*