Míří vývoj Star Citizen do finiše?

Star Citizen

Poslední týden v květnu 2020 si mohli hráči v rámci Invictus Launch Week zkusit zdarma alfu připravovaného opus magnum Chrise Robertse Star Citizen. V naší v tuto chvíli jednočlenné redakci se nepodařilo hru úspěšně spustit, jelikož launcher odmítal navázat na přerušená stahování. Nemůžeme tak hodnotit stav hry, avšak můžeme se společně zamyslet nad tím, zda se jedná o finální krok k verzi 1.0.

Poslední vesmírná hra Chrise Robertse byl Freelancer, kterou vydalo studio Digital Anvil v roce 2003. Rovněž Freelancer se neobešel bez průtahů a následných škrtů v designu hry. Po akvizici Digital Anvil Microsoftem odešel Roberts ze studia a působil jako producent hollywoodských bijáků. Vydání hry pod křídly Microsoftu se tak již neúčastnil. Podobně jako např. Dan Vávra, který již nebyl přítomen u dokončení druhé Mafie.

Chaotický vývoj měl spolknout dle odhadů až 300 milionů dolarů.

Vývoj Star Citizenu začal v roce 2011 po založení Cloud Imperum Games a o dva roky později prošla hra úspěšně Kickstarterem, kde Roberts vybral na vývoj přes 2 miliony dolarů. Crowdfunding pokračoval dále a do října 2013 vybral Star Citizen částku 23 milionů dolarů, kterou Roberts považoval za hranici, kde již nebude potřeba jiný investor. Dle původních odhadů měla hra vyjít v roce 2014. V témže roce vyšel Arena commander, jakási ukázka pilotování lodí v různých situacích. Hráči si tak mohli vyzkoušet alespoň malý fragment slibované hry. Cloud Imperium Games pokračovalo ve vydávání samostatných modulů i v následujících letech, avšak i tyto fragmenty byly několikrát odloženy. Problematický byl FPS modul Star marine, který pro CIG vyvíjelo studio Illfonic. Po průtazích se vývoj přesunul zpět a modul nakonec vyšel v rooce 2016, tedy o rok později, než bylo zamýšleno. Dalším milníkem byla verze Alfa 3.0, naplánovaná na prosinec 2016. Vývoj však zbrzdila migrace původního CryEngine na Amazon Lumberyard. Alfa 3.0 nakonec vycházela po malých částech a kompletní byla v prosinci 2017. Následující roky byly ve znamení skládání herního světa, který kvůli své rozloze a komplexnosti musel být optimalizován, aby byla hra vůbec hratelná. Konec roku 2018 znamenal pokrok v této oblasti, když Cloud Imperium Games vydalo Object Container Streaming technologii, která měla ulehčit komunikaci klienta a herního serveru.

Forbes v květnu 2019 napsal, že je Chris Roberts nekompetentní a že hra možná nikdy nebude hratelná, jestli vůbec vyjde. Narážel na chaotický vývoj a netransparentní financování, které údajně spolklo dle odhadů 300 milionů dolarů. Níže vidíme roadmapu, která končí ve třetím čtvrtletí roku 2020. Vzhledem k tomu, že dílčí fragmenty hry byly dokončovány o rok později, než sám Chris Roberts plánoval, myslím si, že hra skutečně vyjde, a to do konce roku 2021. Držme Cloud Imperium Games palce. Už je pět minut po dvanácté. A spravte si launcher. 🙂

Roadmapa Star Citizen ke dni 3. 6. 2020

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*